Jouw zakelijke DNA zichtbaar

Geef richting aan jouw communicatie 

Bræntsheets geven richting

Door in een bræntsheet vast te leggen waar je uitingen aan dienen te voldoen zorg je voor meer duidelijkheid. Je bent herkenbaarder als je volgens een vast stramien je uiting vormgeeft. Dit betekend niet dat je niet meer flexibel bent. Dit betekend wel dat je sneller een nieuwe uiting kan maken. Je kan door middel van de brandsheet snel bepalen welke content je nodig hebt. Daarnaast kan je ook goed sturen op een duidelijk en herkenbaar resultaat.

braentsheet-visitekaartje
blogs in ontwikkeling over branding

Blogs in ontwikkeling

Ik krijg geregeld vragen over termen die bij vormgeving vaak voorbij komen. In een aantal blogs zal ik definities en verschillen uiteenzetten.

  1. Wat is het verschil tussen RGB en CMYK?
  2. Wat is het verschil tuseen Illustrator en Photoshop?
  3. Wat is 'negatieve ruimte'?
  4. Wat is een huisstijlhandboek?
Banner-Kleurrijker-Werkend-Nederlands

Logo

Titel lesmethode

USP lijst

Afbeelding kaft

Primaire kleur

kleur-rood

Rood

Huisstijl Kleur

Rood

c5 m100 y60 k0

#e21b52

r226 g27 b82

kleur-blauw

Blauw

Huisstijl Kleur

Blauw

c78 m31 y0 k0

#1590cf

r21 g144 b207

kleur-groen

Groen

Huisstijl Kleur

Groen

c47 m6 y100 k0

#95be3d

R149 G190 B61

kleur-oranje

Oranje

Huisstijl Kleur

Oranje

c2 m49 y100 k0

#f1941f

r241 g148 b31

Kleurenpallet

Vaste kleuren houden lijn in je communicatie. Door het gebruik van vastgestelde kleuren kan je sneller en herkenbare uitingen maken. Of het nu is voor Sociale Media, Nieuwsbrieven, Product Sheets. Door ook secundaire kleuren te kiezen is er later geen discussie meer over de te varen koers. Dit stroomlijnt je communicatie. In snelheid, toepasbaarheid en wederom; herkenning.

kleur-light-oranje

Lichter

Secundaire Kleur

Oranje

c0 m19 y89 k0

#ffcd33

r255 g205 b51

kleur-donker-oranje

Donker

Secundaire Kleur

Oranje

c1 m74 y100 k0

#ed6522

r237 g101 b34

braentsheet Kleurrijker-lettertype

Typografie

De letter van je logo hoef je niet te gebruiken in de rest van je brand. Kies twee lettertypes voor de rest van je styling. Denk hierbij aan een letter voor titels en één voor de lopende teksten. Je mag wel een exotisch extra lettertje kiezen voor citaten maar maak er geen kermis van.

Waarom-Kleurrijker

Fotografie en beeldkeuze

Een beeld zegt vaak meer dan duizend woorden. Het is dan ook belangrijk om dit af te stemmen met de rest van je communicatie.

  • Waar moet een goede afbeelding aan voldoen?
  • Gaat het om het uitdragen van een gevoel?
  • Of om het correct weergeven van je product of dienst?

Net als bij het kiezen van je kleuren en lettertype is het belangrijk om ook de beeldtaal te bepalen.

ywca-vanbrent-screenshot-2

Tone-of-voice

  • Wat is je doelgroep
  • Hoe zeg jij dingen?
  • Woordgebruik

Het geeft een duidelijke richting in onze benadering van geschreven en visuele uitingen. Hoe bewuster wij nadenken over onze vorm / manier van communiceren hoe duidelijker onze taal wordt.

logo en beeldmerk vanbrent

Sociale Media

Zorg dat je ook controle hebt over de sociale media kanalen. We bedenken een stijl die past bij bijvoorbeeld instagram. We zorgen ervoor dat het beeld herkenbaar is.

Zonder huisstijl Met huisstijl
Zonder huisstijl Met huisstijl
Zonder huisstijl Met huisstijl