Jouw zakelijke DNA zichtbaar
Geef richting aan jouw communicatie
Vliegt jou communicatie alle kanten op?
Ik ontmoet vaak bevlogen ondernemers die overal kansen zien en overal ja op zeggen. Dit zorgt ervoor dat je net zo springerig wordt als de diversiteit van je activiteiten. Wat dan fijn is dat je kan terugvallen op de identiteit van je bedrijf / organisatie. Door een aantal huisstijl elementen vast te leggen zorgen we ervoor dat jij herkenbaar bent in alles wat je doet. Hoe je iets zegt, hoe het er uit ziet draagt allen bij aan een duidelijke manier van communiceren.


Weet je klant wat jij te bieden hebt?
Jouw onderneming is jouw wereld. Je wil dat mensen kennis maken met die wereld. Past alles wat jij doet ook in dat eco-systeem? Als jij kan toetsen, dat wat jij doet bij je past en echt is verweven met jouw onderneming dan is het beter uit te leggen. Je wordt toegankelijker. De klant ziet, hoort en weet; dit is jouw bedrijf: herkenbaar in beeld, geluid en taal. Verwelkom ze en ontmoet elkaar.
Ben jij duidelijk en herkenbaar?
We proberen een zo helder mogelijk beeld neer te zetten. Wees consequent in het delen van jouw boodschap. Omdat we graag overal op reageren en we willen laten zien hoe divers we zijn kan het zijn dat onze hoofd boodschap ondergesneeuwd raakt. Ik help je om keuzes te maken. Ontwerp keuzes, zodat wat je op het eerste gezicht misschien lijkt te beperken juist jouw verhaal veel krachtiger maakt.


Ik doe aan brænding
Ik help bedrijven en organisaties met het stroomlijnen van hun communicatie. Ik geef je een kompas om komende uitingen in lijn te houden met wat jij reeds hebt neergezet. Hoe meer aandacht jij geeft aan je communicatie des te beter weten klanten wat ze kunnen verwachten. Ze weten wat jij te bieden hebt. Zo vindt jij de klant die echt bij je past.
Bræntsheets geven richting
Door in een bræntsheet vast te leggen waar je uitingen aan dienen te voldoen zorg je voor meer duidelijkheid. Je bent herkenbaarder als je volgens een vast stramien je uiting vormgeeft. Dit betekend niet dat je niet meer flexibel bent. Dit betekend wel dat je sneller een nieuwe uiting kan maken. Je kan door middel van de brandsheet snel bepalen welke content je nodig hebt. Daarnaast kan je ook goed sturen op een duidelijk en herkenbaar resultaat.

Weblog
Ik krijg geregeld vragen over termen die bij vormgeving vaak voorbij komen. In een aantal blogs zal ik definities en verschillen uiteenzetten.
- Wat is een huisstijlhandboek?
- Wat is het verschil tussen RGB en CMYK?
- Wat is het verschil tuseen Illustrator en Photoshop?
- Wat is 'negatieve ruimte'?
- Negatieve ruimte (deel 2)
- Hoe groot wordt mijn poster?
- Wat is het verschil tussen een blog en een artikel?
- Welke soorten zwart bestaan er?
In ontwikkeling
- Het 'Ja maar...' van een ander

Logo
Titel lesmethode
USP lijst
Afbeelding kaft
Primaire kleur
Sociale Media
Zorg dat je ook controle hebt over de sociale media kanalen. We bedenken een stijl die past bij bijvoorbeeld instagram. We zorgen ervoor dat het beeld herkenbaar is. In het woud aan verschillende soorten afbeeldingen / verhoudingen zorgen we voor sjablonen of onderhouden we zelfs jouw kanalen.
