Ik zoek nog een pakkende titel

Uitdagende titel ontbreekt…

Schrijven is schappen. Voor me een leeg papier voor het schrijven van een nieuw artikel over branding. Muziek die me wegvoert en ‘verteld’ dat ik mag delen wat ik weet. Dat ik me niet hoef te verstoppen. Laat dan nou net de boodschap zijn die ik met je wil delen.

Bekijk hieronder de visuele versie van dit artikel

Wat doe jij als ondernemer?

Het ene beroep laat zich makkelijker beschrijven dan een ander. Wat doet een vormgever? En ben ik dat wel? Ik ben een beeld- en merkmaker. Zet de grote lijnen uit en bewaak die. Hoe ziet iets er uit? Wat voor taal wordt er gebruikt en hoe kunnen we dit verhaal vertellen op diverse media?

Prikkelende vragen die soms in je gedachten blijven zolang je er nog geen passend antwoord op hebt.

Als jij bent wie je bent… en dat uitdraagt zal jij mensen onderweg ontmoeten die je net op je pad zou ‘moeten’ tegenkomen. Laat het gelijkgestemden zijn. Mensen die net als jij zichzelf ontdekken. Erachter komen dat ze trots mogen zijn om wie ze zijn, vanwaar ze gekomen zijn en daardoor beseffen dat de toekomst voor hen open ligt.

Kritisch zonder oordeel

Natuurlijk kennen we onze ups en downs maar we weten dat we het niet alleen hoeven te doen. Ik ben een beelddenker, dus als jij je droom verteld vertaal ik het in een visueel beeld dat bij je past. Dus als jij deelt waar je mee bezig bent, dan stel ik (kritische) vragen over het hoe…

Niet om je neer te halen, maar om je te begeleiden in het ontwikkelen van je eigen merk. Je eigen producten of diensten. Als jij met je werkzaamheden dichtbij jezelf blijft staan is dit veel makkelijker uit te dragen. Laat mij het in een sausje gieten. Het enige wat ik nodig heb ik tijd, vertrouwen en openheid. Vertel me wat je wilt. Als je niet exact weet wat je wil dan komen we er vast samen achter.

Misschien heb jij dat ook

Wat ik geregeld mis is iemand die vers tegen mijn werkzaamheden kijkt; een sparringpartner. Iemand die me scherp houdt. Of het nu komt door de vragen (van [on]wetendheid) en- of een verdiepend karakter hebben. Ze dragen bij aan het versterken van het merk.

Wat echt prettig werkt is dat je handvatten heb op waar jouw communicatie op koerst. Boeien waar jij je boodschap langs leidt. Het kan een beeld zijn, een tone-of-voice of een manier van doen maar waar je herkenbaar door bent. Voor jezelf en voor een ander.

Samen zoeken, ont-moeten

Wil jij ook zoeken naar je identiteit / merk van je bedrijf? Waar loop jij tegen aan als jij communiceert? Zoek jij een heldere kijk? Ontmoet me dan tijdens het ontmoetfestival.

Ik zal een workshop geven waar je jezelf ontmoeten zal en daardoor misschien wat minder moet. Je mag trotser zijn op wat je kan. Als je dàt duidelijk krijgt wordt je communicatie ook helderder!

Kom, volg mijn workshop

Werk aan je verhaal. Als het in je DNA zit dan is alles wat je doet ermee doorleeft.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *