Doe waar je goed in bent

Ik wil jouw in staat stellen om te doen waar jij het beste in bent. Ik geloof dat als jij uitdraagt wat jij ten diepste bent dat jij de mensen/klanten treft die bij je passen. Ik wil met jou stil staan bij je communicatie. Of wat jij zegt, hoe je het zegt is wat jij bedoelt. Ik wil je grafische hulpmiddelen bieden, zodat wat je boodschap is, dat deze in lijn is met al je andere uitingen.

Het logo is vlotter, krachtiger - brutaler
Laat jouw klanten vertellen wie je bent en wat je doet

Navelstaren of herontdekken

De valkuil om te doen wat je altijd doet is dat je krijgt wat je altijd krijgt. Voor mijn klanten waar ik een website voor bouwde is het onderhoud en bijwerken een vanzelfsprekendheid. Het is ook iets wat ik altijd groots op mijn site naar voren heb laten komen.

Ook dacht ik dat het vanzelfsprekend was dat de redactie die ik doe wanneer ik vormgeef ook ‘normaal’ was. Door met mijn klanten te praten bleek eens te meer dat ik er naast zat. Zoals Dan Peña altijd zegt: ‘never underestimate how wrong you can be’.

Laat je klant je meerwaarde tonen

De afgelopen twee jaar heb ik veel met Brent samengewerkt voor het laten opmaken van diverse documenten. Brent neemt niet klakkeloos een opdracht aan maar denkt mee en geeft advies. Zo kom je tot betere resultaten, omdat je zelf de (on)mogelijkheden nog niet kende. Ook op redactioneel vlak valt hem bij de opmaak nog veel op, waardoor je echt de puntjes op de i kunt zetten. Deze meerwaarde én de fijne samenwerking, maakt dat ik hem zeker in de toekomst weer zal benaderen voor opdrachten.

Kay Lynn Nederlof - Communicatieadviseur | Hogeschool Rotterdam

Mijn verhaal onder de loep

Terug naar de tekentafel met de vraag: Waar ben ik goed in, wat bied ik mijn klanten? Naast dat ik mijn klanten help in hun communicatie was het tijd om ook de branding van mijn eigen bedrijf onder de loep te nemen.

Door de jaren heen is er wel meer veranderd aan het logo heb ik een aantal projecten gehad die afweken van het pad welke Vanbrent eigenlijk liep. En is het gebruikte lettertype al eens veranderd. 10 jaar met kleine koersveranderingen en nu dan voor anker om te laten zien wat ik doe – en hoe.

Het verhaal van mijn bedrijf heb ik onder de loep genomen
Isometrisch is de trend

De trend van dit moment

Om me heen kijkend zie ik een trend ontstaan waar veel blauw en paars gebruikt wordt. Tegenwoordig staat het product meer centraal dan de mensen en worden we overladen met illustratieve stijlen en geometrische vormen. Een paar jaar geleden was alles zo plat mogelijk. Hoe kan je dan op een manier vormgeven wat herkenbaar, toepasbaar en houdbaar is?

Kleurenpallet

Ja een mooi scala aan kleuren en afgeleide vinden vaak een weg naar het huisstijlhandboek. Ik wil met typografie, negatieve ruimte en compositie de rust bewaren. Hierdoor is kleur van ondergeschikt belang. Als er dan toch een kleur genoemd mag worden ‘vers rood’ (wit en zwart zijn eigenlijk geen kleuren).

Vanbrent, laat jezellf zien. Brent komt voor in de beelden die Vanbrent op social media toont

Fotografie

Ik ben vanbrent, dus geregeld zal ik te zien zijn in de beeldvorming. Omdat ik een buitenmens ben zal de natuur ook een weg vinden in mijn uitingen. Misschien is dat wel een onbedoeld uiting van zoeken naar rust.

Typografie

Om een duidelijk herkenbaar te zijn heb ik gekozen om een letter te nemen waar ik echt veel mee kan variëren. Artega Sans. En online gebruik ik het bekende open sans om eigenlijk dezelfde reden. Twee fonts met grote diversiteit aan zwaarte. Offline gebruik ik ook de Museo familie voor titels.

Sterke variatie is mogelijk in de typografie met lettertypes als Artega Sans en  Open Sans
2013 2019

Logo

Ja, ook het logo is opnieuw bekeken. Ik wilde de W (wouda) naar voren laten komen en de laatste letter gebruiken om het geloof te benadrukken. Het geloof in jezelf, je merk en god/universum/…

Je mag het ook zien als een plus, die vlot is neergezet. Door een geschreven logo naast gebalanceerde tekst te plaatsen versterkt dit elkaar. Rust en creativiteit maar weloverwogen.

Het is krachtiger, misschien wel ‘brutaler’…

Conclusie

Ik heb niet veranderd wie ik ben maar de stijl is meer geworden zoals ik ben. Je kent me vast al even, ik denk dat je ook ziet dat dit verhaal en de vormgeving beter aansluit bij vanbrent.

Ik zie het als groei, groei jij met me mee?

rebranding groei je mee - lift off

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *